25.11. 2015
Ahoj lidi, říkají mi Lukášek, je mi 13 měsíců a na téhle fotce jsem se svým bráchou. Ten se jmenuje Matyáš a už mu chybí jen pár měsíců do 5. narozenin. Nevím, co bych si bez něj počal, učí mě tolik věcí! Někdy je toho sice více než se mámě s tátou líbí, ale jindy ho zase chválí a povzbuzují...
25.11. 2015
Autor: RNDr. Lucie Houšková V této práci jsem se zaměřila alespoň v krátkosti na vztahy mezi sourozenci. O jak zásadní věc jde, jsem pochopila až s mými vlastními dětmi, kdy mne starosti se starším dítětem po narození sourozence přivedly téměř na dno psychických i fyzických sil. Mezitím došlo k podobným problémům i v rodinách několika mých vrstevnic a pro mne tak nastal čas pokusit se...
25.11. 2015
Odkud se sebevědomí bere? Kde má svůj původ? Při odpovědi na tyto otázky se musíme obrátit k dětství. Rodiče mají velký vliv na to, jestli jejich dítě půjde životem jako sebevědomý člověk, který ví, čeho chce dosáhnout. Postoje a chování rodičů ho utvářejí. Dítě si z toho vyvodí své závěry a získá pocit buď, že je úspěšné, nebo že selhává. „U...
25.11. 2015
Mgr. Marie Šlosárková Doteky, něžnosti, pohlazení, objímání – pro mnohé z nás naprostá samozřejmost a přirozenost, pro jiné tabu. Jakou hrají tyto prvky úlohu při výchově našich dětí? Máme své děti zahrnovat něžnými dotyky, tulit a mazlit se s nimi, nebo je raději odmalička připravovat na tvrdý život, kde emoce nemají své místo? Tělesné vnímání je jedním z pěti základních smyslů...
25.11. 2015
Bc. Romana Sedláčková Optimistické dítě poznáte na první pohled. Je veselé, nadšené, zapálené pro hru, již v předškolním věku vzrušeně vypráví o svých zážitcích, líčí svoje úspěchy i představy o budoucnosti, kterou vidí jen v pozitivních barvách. Je radost pobývat v přítomnosti optimistických dětí, jejich zápal a nadšení jsou nakažlivé. Podle amerického psychologa a propagátora pozitivní psychologie Martina Seligmana je optimismus mnohem více než...
25.11. 2015
Rodinný život je první školou emočního učení. /Daniel Goleman/ Chcete sami u sebe rozvíjet emoční inteligenci? Myslíte si, že nejste emočně inteligentní? A chcete napomoci rozvoji emoční inteligence vlastních dětí? Přemýšlíte, zda to dovedete? Věřte, že emoční inteligenci máte. Vy se ji jen potřebujete naučit aktivovat a používat. Žádný učený z nebe nespadl. „Jen trénink dělá mistra“, jak...
25.11. 2015
Agresivita je součástí lidské přirozenosti, hraje velkou úlohu ve vývoji dítěte. Dá se říci, že má úlohu tak velkou jako láska. Vnitřní prudkost dodává dítěti energii a motivaci a je nezbytná k sebepřekonávání. Pokud zůstane v mezích, které dítě kontroluje, pak podporuje úspěch. Často se stává, že rodiče vysledují u svých dětí agresivní chování, ať už jeho náznaky či jeho...
25.11. 2015
Mirka, maminka Karolínky: Ke znakování jsem se dostala náhodou prostřednictvím internetu. Zaujalo mě, že je možné se s dítětem domluvit dříve než je schopné formulovat slova a hned jsem věděla, že je to cesta, kterou chci jít. Navíc proto, že Kája se k mluvení nikdy extra neměla. Se znakováním jsme s Kájou začali s pomocí publikace od Grady, ale vzhledem...
25.11. 2015
Autor: Mgr. Eliška Kaplanová K tématu mne přivedla především má osobní zkušenost s péčí o malé děti. Téměř po celou dobu svých studií jsem hlídala děti a měla možnost vypozorovat reakce své, dětí i rodičů v různých situacích. Nejvíce mne zaujalo, jak moc se mé reakce na „zlobení“ lišily podle mé vlastní aktuální nálady. V okamžiku, kdy jsem já sama byla šťastná a spokojená,...
25.11. 2015
Autor: Radka Škochová Každý rodič hledá takovou cestu výchovy, která udělá jeho děťátko šťastným, spokojeným a úspěšným. Snažíme se ho co nejlépe vybavit na to, co ho čeká „tam venku“, předat mu co nejvíce našich vlastních zkušeností, pokud možno co nejrychleji, a uchránit ho všem těm „ošklivým“životní situacím, které život občas přináší. Otázka zní jak to co nejlépe...