Inspirace pro rodiče

Články, rozhovory a náměty na kreativní a jiné aktivity s dětmi.

25.11. 2015

Jak vychovat optimistické dítě

Bc. Romana Sedláčková Optimistické dítě poznáte na první pohled. Je veselé, nadšené, zapálené pro hru, již v předškolním věku vzrušeně vypráví o svých zážitcích, líčí svoje úspěchy i představy o budoucnosti, kterou vidí jen v pozitivních barvách. Je radost pobývat v přítomnosti optimistických dětí, jejich zápal a nadšení jsou nakažlivé. Podle amerického psychologa a propagátora pozitivní psychologie Martina Seligmana je optimismus mnohem více než...

25.11. 2015

5 pravidel pro výchovu emočně inteligentních dětí již od narození

Rodinný život je první školou emočního učení. /Daniel Goleman/ Autor: Bc., Mgr. Iva Sedláčková Chcete sami u sebe rozvíjet emoční inteligenci? Myslíte si, že nejste emočně inteligentní? A chcete napomoci rozvoji emoční inteligence vlastních dětí? Přemýšlíte, zda to dovedete? Věřte, že emoční inteligenci máte. Vy se ji jen potřebujete naučit aktivovat a používat. Žádný učený z nebe nespadl. „Jen...

25.11. 2015

Agresivita u dětí od 0 do 3 let věku dítěte

Autor: Hana Kohoutová Agresivita je součástí lidské přirozenosti, hraje velkou úlohu ve vývoji dítěte. Dá se říci, že má úlohu tak velkou jako láska. Vnitřní prudkost dodává dítěti energii a motivaci a je nezbytná k sebepřekonávání. Pokud zůstane v mezích, které dítě kontroluje, pak podporuje úspěch. Často se stává, že rodiče vysledují u svých dětí agresivní chování, ať už jeho...

25.11. 2015

Naše cesta ke znakování

Mirka, maminka Karolínky: Ke znakování jsem se dostala náhodou prostřednictvím internetu. Zaujalo mě, že je možné se s dítětem domluvit dříve než je schopné formulovat slova a hned jsem věděla, že je to cesta, kterou chci jít. Navíc proto, že Kája se k mluvení nikdy extra neměla. Se znakováním jsme s Kájou začali s pomocí publikace od Grady, ale vzhledem...

25.11. 2015

Pozitivní výchova a myšlení

Autor: Mgr. Eliška Kaplanová K tématu mne přivedla především má osobní zkušenost s péčí o malé děti. Téměř po celou dobu svých studií jsem hlídala děti a měla možnost vypozorovat reakce své, dětí i rodičů v různých situacích. Nejvíce mne zaujalo, jak moc se mé reakce na „zlobení“ lišily podle mé vlastní aktuální nálady. V okamžiku, kdy jsem já sama byla šťastná a spokojená,...

25.11. 2015

Jak rozvíjet emoční dovednosti dětí již od kolébky pomocí metody znakování s batolátky programu Baby Signs

Autor: Radka Škochová Každý rodič hledá takovou cestu výchovy, která udělá jeho děťátko šťastným, spokojeným a úspěšným. Snažíme se ho co nejlépe vybavit na to, co ho čeká „tam venku“, předat mu co nejvíce našich vlastních zkušeností, pokud možno co nejrychleji, a uchránit ho všem těm „ošklivým“životní situacím, které život občas přináší. Otázka zní jak to co nejlépe...

25.11. 2015

Nemám tě rád… aneb o dětské sobeckosti

Autor: Mgr. Bc. Ivana Procházková „To je moje křesílko, já tam chci sedět! Ať jde Adinka pryč! Je moje!“ křičí tříletá Terezka úplně nejvíc rozzlobeným hlasem, který ze sebe dostane. Třináctiměsíční Adinka si jí moc nevšímá a hezky si hoví v „Terezčině“ křesílku. Rozkřičí se, až když Terezka doprovází své zuřivé výkřiky lehkými údery do Adinky a třepe křesílkem...

25.11. 2015

„Díky kurzům máme se synem výjimečný vztah,“ hodnotí tatínek

Od začátku měsíce října jsem začala v KC Vincent vést GoKids kurzy. Konkrétně kurz Znakujeme se zpěvem a hrou, kde se společně s dětmi, maminkami a medvídkem BeeBo učíme znaky, které slyšícím dětem ve věku 6 – 24 měsíců usnadní a obohatí období, kdy ještě neumí mluvit, ale rády by komunikovali a vyjádřili tak své potřeby, zájmy, své pocity. Tyto znaky...

24.11. 2015

Znakování je hra

  Rádi bychom se s Vámi také podělili o naše zkušenosti se znakováním. Protože jsme rodiče, které děti prostě baví a vnímáme jako dar, když jim můžeme z našich zkušeností předávat vše, co chtějí, rozhodli jsme se přistoupit i ke znakování. Díky znakování jsme zjistili, jak naše dcerka Terezka vnímá okolní svět, jak přemýšlí a co ji vlastně zajímá mnohem dřív, než...

24.11. 2015

Hranice a pravidla

Autor: Mgr. Andrea Krenželoková Hranice a pravidla poskytují řád a orientaci. Jde o to, jak je vytváříme. Vymezování hranic ve výchově považují odborníci za důležité. Když děti nemají jasné a pevné hranice, ztrácejí pocit bezpečí. Když zjišťují, že hranice někdy platí a jindy tak docela ne, vyvolává to v nich nejistotu a úzkost a odpovědí na to může být i agresivní chování. Rozdíl mezi demokratickou a autoritativní...